.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آخرین وضعیت بازار خودرو

در حالي كه روزهاي آغازين زمستان را پشت سر مي‌گذاريم بازار خودرو كشور هنوز هم از خواب بر نخاسته و ركود، كماكان گريبانگير صنعت خوروسازي شده است.

آن طور كه نمايشگاه‌داران خودرو پايتخت مي‌گويند به‌رغم پيش‌بيني كارشناسان مبني بر بازگشت رونق به بازار همزمان با آغاز فصل سرد، فعلا خبري از هياهوي مشتريان براي خريد و فروش خودرو نبوده و خواب بازار همچنان ادامه دارد. به نحوي كه طي هفته جاري ثبات قيمت در بازار حاكم بود.
البته تعداد معدودي از محصولات ايران‌خودرو به ميزان اندكي، جابه‌جايي قيمت داشته‌ و نرخ آنها در حد نسبتا كمي تغيير كرد. محصولات گروه سايپا نيز ثبات نسبي چند هفته اخير را حفظ كرد اين در حالي است كه از بازار خودروهاي وارداتي نيز بوي ثبات و كمي ارزاني نيز به مشام مي‌رسد.
همچنين طبق اخبار رسيده از بازار خودروهاي وارداتي محصولات گروه هيوندايي در مقايسه با دو سه ماه گذشته اندكي با كاهش قيمت مواجه شده و خودروهاي گروه كيا نيز ثباتي نسبي را تجربه كردند. مگان محصول روز شركت رنو هم كه بخشي از نياز بازار آن از طريق واردات اين خودرو تامين مي‌شود در مقايسه با روزهاي گرم تابستان كمي ارزان شده است.
آن طور كه برخي كارشناسان و فعالان بازار اظهار نظر مي‌كنند ظاهرا مشتريان ايراني به انتظار تاثير بحران اقتصادي دنيا در قيمت خودروهاي وارداتي نشسته و به همين دليل استقبال از اين نوع محصولات اندكي پايين آمده و ثبات و حتي ارزاني آنها را در پي داشته است.
اين در شرايطي است كه برخي كارشناسان معتقدند بحران مذكور، تاثير چشمگيري روي بازار خودرو كشور نخواهد گذاشت و نهايت امر اين است كه مدل‌هاي 2009 خودروهاي خارجي با قيمت نسبتا نزديك به مدل‌هاي 2008 آنها به بازار ايران عرضه شوند.
405 ارزان شد
پژو 405 جزو يكي دو خودرويي است كه طي هفته جاري روند ارزاني را ادامه داد و كاهش قيمتي 100هزار توماني را تجربه كرد. اين محصول قديمي و محبوب در حال حاضر با قيمت 13ميليون و 500هزار تومان در مدل بنزيني به فروش مي‌رسد.
405 پرتيراژترين محصول ايران خودرو به حساب مي‌آيد و ظاهرا قرار است سال آينده به همراه پژوپارس، از خط توليد اين شركت خارج شود؛ پژوپارس كه طي هفته جاري تغيير قيمتي خاصي نداشته و هم‌اكنون با نرخ 17ميليون و 400هزار تومان در مدل معمولي بنزيني به فروش مي‌رسد.
اين محصول تا يك ماه‌ونيم گذشته قيمتي بالاي 18ميليون تومان داشت البته مدل سفارشي پژوپارس با نام ELX به دليل عرضه كمي كه در بازار دارد معمولا با ثبات قيمت روبه‌رو بوده و در حال حاضر نيز با نرخ 24ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود.
در ميان ساير مدل‌هاي گروه پژو نيز تغيير و تحول قيمتي خاصي طي هفته جاري مشاهده نشد. به نحوي كه هم‌اكنون 206 تيپ 2 با همان نرخ 14ميليون و 400هزار تومان يكي دو هفته اخير


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.15 seconds.